vrijdag 18 februari 2011

PARADEPAARDJE (2009)

Door het feit dat ze het hebben aangeprezen als “Een unieke belevenis” heb ik me toch laten overhalen. Vandaag heb ik voor een stevige 10 euro de steigers van de Sint-Jan beklommen. De steigers waarmee Het paradepaardje van ‘s-Hertogenbosch al jaren omringd wordt. En het was nog druk ook. In ieder geval drukker dan normaal! Man, ik heb nog nooit zoveel bedrijvigheid gezien in de steigers van de Sint-Jan. Meestal staan ze er maar verlaten bij, alsof er plotseling iets gebeurd is waardoor de werklieden alles uit hun handen lieten vallen en op de vlucht zijn geslagen.

Waar zijn die sterke mannen met hun oranje vestjes, bruine armen en gele helmen gebleven? En zouden ze nog terug durven komen om de klus te klaren…..? Zijn ze misschien over te halen met tientjes van werkloze burgers die op maandagochtend in de steigers willen hangen?

Van die tientjes die ze vandaag opgehaald hebben kunnen ze toch vast wel het neusje van dat ene beeldje opknappen dat ik daar tussen die andere blokken opgestapeld zag liggen. Tenminste, in hoeverre het nog een neus te noemen was. Het was meer een soort gat. De arme stakker leek Michael Jackson wel. Kan er trouwens iemand daar niet een tientjes inzamelingsactie voor opzetten? Wie weet kan hij dan in juli in Londen zonder doekje voor het gezicht ten tonele verschijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten